Ligt jouw handpop vooral op de kast?

Het leek zo makkelijk toen je de pop voor het eerst zag, jij zou hem gaan gebruiken om kinderen uit te dagen tot meer taal, meer interactie, meer deelname, meer.....


....maar in de praktijk blijkt het helemaal zo eenvoudig nog niet om die pop te gaan gebruiken en struikel je over dingen waar je totaal geen rekening mee gehouden had. Wat doe je fout?

Werken met een pop als hulpmiddel is geen rocketscience, maar het is wel een vaardigheid. Vergelijk het met het leren autorijden of het leren fotograferen met een spiegelreflexcamera. Je moet weten welke knopjes je in moet drukken, wanneer je gas moet gaan geven en wanneer je op de rem moet gaan staan. Als je zo maar iets doet en het aan het toeval overlaat, dan kom je ergens uit waar je niet wilt zijn.


Dat kan bijzonder frustrerend zijn en je het gevoel geven dat het niks voor jou is, dat werken met 'zo'n' pop.


Maar is dat ook zo?


Mijn ervaring is dat het niet zozeer een kwestie is van talent, maar vooral van het ontbreken van een goeie strategie. We vergelijken het werken met een handpop in de klas, groep of in je praktijk te vaak met de poppen die we kennen van tv of youtube. De poppen op tv en op YouTube hebben niet te maken met kinderen die terugpraten, zoals jij. Jouw realiteit is dus anders en daar hoort ook een andere aanpak bij dan dat wat je hen ziet doen op YouTube (zelfs mij want ook ik werk niet met publiek in mijn video's op YouTube).


Jouw realiteit is er een waarin kinderen naar je toe komen rennen, waar ze door je heen kletsen, op de meest onmogelijke momenten vragen stellen, jouw pop misschien wel beginnen te slaan, of helemaal doordraaien als ze jouw pop zien. Jouw realiteit is er een waarin de pop aan de kant leggen vaak makkelijker is dan hem gebruiken. Zeker in het begin.


Maar dat is ook niet wat je wilt, toch?


Ik ben meester in het werken met de pop als hulpmiddel en heb zo'n beetje alles waar jij tegenaan loopt al wel een keer of wat meegemaakt èn getackled. Want dat is natuurlijk waar het om gaat.....hoe ga je er het best mee om, hoe zorg je dat je een volgende stap kunt nemen en hoe voorkom je nou dat je elke keer als je de pop ziet denkt 'nee, vandaag niet, morgen misschien'. We weten allebei dat er morgen wel weer iets anders is waarom je het nog een dagje doorschuift.


Het gaat om het vinden van een strategie die werkt, een strategie die je weghaalt bij het idee dat je er dus kennelijk niet zo geschikt voor bent, gewoon niet zo'n speltalent bent, je ongemakkelijk voelt met dat stemmetje en al het andere waar een pop je je ongemakkelijk in kan laten voelen.


Ik weet hoe ongemakkelijk het kan zijn en weet ook dat de weg van de kortste weerstand de snelste manier is om van ongemak af te komen. Maar als dat niet is wat je wilt, je de prachtige mogelijkheden die de pop heeft wilt gaan benutten, wilt ontdekken hoe kinderen zich kunnen openen voor een pop en hoeveel meer je van en over hen te weten komt via een pop, dan heb ik goed nieuws voor je.


Ik weet hoe het moet, ga je helpen om het werken met jouw pop zo comfortabel mogelijk voor je te maken en ga je vertellen hoe ik het doe. Hoe ik elke nieuwe pop die ik koop eigen maak en hoe ik me voorbereid als ik met een pop een wildvreemde groep binnen wandel. Want ja, dat doe ik nog steeds. Ik loop nog steeds in groepen binnen om te ontdekken waar ik tegenaan loop en hoe ik dat op kan lossen. Ik doe dat omdat ik dat leuk vind maar ook omdat ik jou wil helpen om de hobbels die zich op jouw weg met de pop voordoen, op te lossen.


Ik heb een volledig online programma voor je klaar staan met praktische lessen, tips en aanwijzingen voor slechts €97,-

Het bestaat uit:

Je leert:

  • Hoe je controle over jouw pop krijgt
  • Hoe je af komt van dat oncomfortabele gevoel
  • Hoe je jouw pop een voor kinderen uitnodigend karakter geeft
  • Op welke manier je kunt spelen met de stemmetjes
  • Hoe je jouw pop introduceert in jouw klas of groep
  • Hoe je om gaat met kinderen die tè enthousiast op jouw pop reageren
  • Hoe je om gaat met het opkomen en vertrekken van jouw pop
  • En hoe je jouw pop het hele jaar door kunt betrekken in lessen en activiteiten

Voor Slechts €97,-

Door dit programma (volledig online) verdwijnt het gevoel dat je 'maar wat aan het doen bent' en krijg je controle over jouw pop en dus over de situatie. Daardoor kun je jouw pop gaan gebruiken zoals je dat voor ogen had toen je hem kreeg.


De oplossing ligt bij jou en bij het nemen van een eerste stap. Dit zou die stap kunnen zijn.

Ik sta klaar om je te helpen.


Als je wilt kun je vandaag nog starten.

In het Nederlands

Ondersteuning in Facebookgroep

Beveiligde leeromgeving

Contact Gegevens

Factuur Gegevens

Betaal

Ik snap dat je liever via iDeal betaalt maar ik woon op Bonaire en vanaf dit eiland kan ik je geen iDeal aanbieden. PayPal werkt hetzelfde als iDeal en is een simpele en veilige manier om wereldwijd te betalen. Je kunt een PayPal account aan je bankrekening koppelen zodat je eenvoudig wereldwijd kunt betalen via je eigen bank.

Kan ik een factuur voor mijn werkgever krijgen? Ja, dat kan. Vul bij contact gegevens jouw gegevens in (die zijn nodig om je toegang te geven tot het programma), vul de factuurgegevens van jouw werkgever in. Schiet het bedrag voor en je ontvangt de te declareren factuur in jouw mailbox.

Je Wilt Je Inschrijven Voor:

Dit zeggen deelnemers over mijn cursussen:

Ik zou Helen's cursussen aanraden aan iedereen die een pedagogische rol te vervullen heeft met kinderen aan kunnen bevelen. Ik denk hierbij bv. aan leerkrachten in het gewoon en speciaal onderwijs, kindercoaches, pedagogisch medewerkers, logopedisten, gehandicaptenzorg, jeugdzorg, politie, psychologen, orthopedagogen, fysiotherapeuten, ergotherapeuten, etc. Daarnaast kan ik me voorstellen dat sommige ouders het ook leuk vinden om een handpop in te zetten met hun kind. Een van de eye-openers voor mij was dat je (hand)pop ALTIJD aan de kant van het kind staat. Dat vind ik geweldig!

Miranda

pedagogisch medewerkster

Helen leert je hoe je echt kunt gaan vertellen via een handpop. Daardoor ging ik mijn pop dus echt toepassen. Ze start met eenvoudige en laagdrempelige onderwerpen waar ik zelf nooit bij stil had gestaan. Door haar enthousiasme en de praktische handvaten is de drempel niet meer zo hoog om ook echt de handpop te gaan gebruiken. Inmiddels ben ik een paar maanden verder en zo blij met de ontwikkeling die ik dankzij haar heb doorgemaakt: mijn pop is een heel belangrijk onderdeel van mijn groep geworden. Ik weet nu hoe ik onderwerpen aan moet pakken en hoor zoveel meer terug van kinderen dan voorheen. Het voelt als een groot cadeau!

Marian

leerkracht