Reviews "Breng je handpop tot leven in 10 eenvoudige stappen"
Ik sta in een klas buitengewoon onderwijs type 2 (zeer zwakken kindjes) Mijn kindjes zijn niet taalvaardig en met mijn pop wil ik taal uitlokken en de kinderen aanzetten om te praten. Ik vond dit een heel leerrijk, uitdagend, motiverend programma wat me zeker geholpen heeft mijn pop te gaan gebruiken. Het zat vol praktische tips en op al vragen krijg je zeer snel antwoord. Mijn pop heeft nu een eigen stem, oorspronkelijk zag ik dat niet haalbaar. Ik heb veel geleerd uit de do's en don'ts. Helen doet dat geweldig! Als ik een kindje zou zijn, zou ik graag bij haar in de klas willen zitten.

Nathalie
Leerkracht
Ik was op zoek naar tips om aan de slag te gaan met de pop en schreef me in voor dit programma. Ik heb het als heel leuk en leerrijk ervaren. Het heeft me zeker en vast geholpen om aan de slag te gaan met mijn pop. Ik kan nu oogcontact maken, rustig bewegen, praten, dat kon ik twee weken geleden nog niet. Helen, je hebt het super gedaan met heeeeeel veel voorbeelden!! Zelf sta ik in het buitengewoon onderwijs (in een klas van 7 leerlingen waarvan 5 met autisme) en ook daar kregen we tips over, leuk!!

Marjolein
Leerkracht
Ik wilde in deze cursus leren hoe je met de pop om gaat. Ik hoopte dit te zien en te leren. Ik vond het een leuke cursus waarin het plezier groeide en waar ik veel aan heb gehad. Het geeft me zelfvertrouwen. Ik kan nu in de camera kijken en met beweging van de handen de pop levendig maken. Spraak en gebaren lopen ook meer gelijk nu. Ik vond het een fijne cursus waarin Helen een paar kneepjes van het vak tips en trucs gaf. Zodra Janee begint ben ik verkocht en ben ik in de ban van Janee dus dat is een groot compliment.

Collinda
Kinderopvang
Ik heb een menspop op zolder liggen en deed er jammer genoeg niets mee in mijn kleuterklas en volgde daarom deze inspirerende cursus. Door alle tips ga ik hem volgende week inzetten en weet ik hoe ik dat aan kan gaan pakken. Ik vond het heel fijn om iedere keer zo even kort een opdracht te krijgen.

Mirjam
Leerkracht
Ik hoopte te leren hoe ik mijn pop echt kon introduceren, mondbewegingen (waarop te letten), wat kan de pop wel, wat niet, emoties tonen met een handpop, maar vooral; betrokkenheid van het kind met de handpop. Ik vond het een ontzettend leuke cursus! Ik ben minder 'bang' om fouten te maken. Helen geeft fijne en duidelijke uitleg. Ze brengt het heel prettig over. Fouten maken mag en daardoor kan ik spontaner de pop in zetten. Door de cursus is het alles perfect willen doen als ik de handpop gebruik er af gegaan. Helen, ik vond het in één woord geweldig! Ik heb genoten van alle kennis die je over hebt gebracht. Je legt alles duidelijk uit, laat voorbeelden zien. Dank je wel voor deze online 10-daagse. Door jou heb ik meer lef gekregen om Maartje in te zetten, óók in een groep 5. Tafels oefenen vindt Maartje lastig. Ze oefent veel, maar het lukt haar gewoon nog niet zo snel. Ze heeft een tafelspelletje laten zien dat Arlette gemaakt heeft 'Frietje Kaboem'. Spelend leren vindt Maartje leuk, want spelletjes zijn leuk. Wat een mooie reacties van kind kreeg Maartje terug. Allerlei tips of andere spelletjes, maar ook reacties van kind die tafeltjes leren óók moeilijk vinden. Dat contact tussen mijn handpop en de kinderen is gewoonweg magisch te noemen. Wow, ik had er echt geen idee van dat kinderen zó kunnen reageren op een handpop.

Arlette
Leerkracht
Ik deed mee, omdat ik met jonge kinderen werk en merk dat ze het leuk vinden als ik een handpop meeneem naar de les. Ik wilde graag meer houvast hebben, omdat ikzelf merkte dat ik soms niet voldoende inspiratie had om ermee aan de slag te gaan en vaak op hetzelfde neerkwam. Ik vond de cursus leerzaam, vlot, veel inspiratie, nuttig.
Ik nam al wel handpoppen mee in de les, maar door de tips in deze cursus ben ik toch meer na gaan denken wat ik met mijn poppen wil bereiken. Ik hou mijn pop nu beter vast en doe het rustiger aan, dan voor de cursus. Helen, ik wil je als compliment geven dat je heel enthousiast vertelt, heel inspiratievol bent en gewoon een heel fijn mens om naar te luisteren! Ik ben echt blij dat ik deze cursus heb gevolgd.

Astrid
Peuterleidster
Ik volgde deze cursus om kleuters op een juiste manier te kunnen benaderen zodat ook zij hun emoties kunnen uiten op een leuke, speelse manier. Ik vond het een zeer inspirerende, uitdagende, leerrijke en laat maar komen- cursus. Door de cursus behaalde ik meteen een succes bij mijn kleuters. Ook de dierenpoppen gebruik ik nu. Die gebruikte ik voor de cursus niet en blijken wel favoriet te zijn die dierenwereld. De mondbewegingen van mijn pop zijn stukken beter geworden. Helen, heel aangenaam uitgelegd en vooral de voorbeelden waren voor mij een hulpmiddel. TOP !

Myriam
Leerkracht
Ik deed mee aan deze cursus om tips te krijgen hoe ik kan werken met de handpop op mijn groep. Je geeft echt goede handvatten waar ik in ieder geval echt iets aan heb gehad. Wat ik hoopte te zien, is de manier van bewegen. Hoe Helen de poppen bespeeld, dat zou ik ook heel graag willen op die manier. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar ga er hard aan werken. De cursus gaf me geweldige filmpjes die mij aan het denken hebben gezet, hoe ik de pop beter kan bespelen en kan introduceren op de groep. De pop heb ik al een lange tijd en daar heb ik ook een cursus voor gehad. Maar ik besefte dat het ook op een andere manier kan. En toen ik wat filmpjes her en der van Helen had gezien, wist ik het zeker. Ik wilde de cursus volgen, want dit is leuk! Ik ben begonnen de pop eigen te maken, door hem kleding aan te trekken die ik bij hem vindt passen. Ook heb ik een karakter ontwikkelt en een stem. Zo leuk om ermee bezig te zijn, Door de cursus kan ik goed oogcontact maken. Ik let erop dat de pop de goede kant op kijkt. Voor de cursus lette ik daar niet goed op. En wat ik geleerd heb, is dat ik 1 ga worden met de pop. Ik bespeel de pop, maar toch heeft hij een eigen ik. Helen, blijf doen zoals je het doet. De manier waarop jij praat is heel duidelijk. Ik heb vol bewondering naar je gekeken. En hoe jij JaNee bespeelt, geweldig! Ik zou willen dat ik dit al zo kon. Ik heb echt heel veel geleerd. Alle tips en ook de vragen die je zo snel beantwoord, erg fijn. Het contact is ook goed. De feedback die je geeft laat mij nadenken en dan lukt het.

Renee
Leerkracht
Ik volgde deze cursus omdat ik meer wou leren over het gebruik van poppen in de klas en heb de cursus als heel doel -en ervaringsgericht ervaren. Ik zie nu meer het nut van het gebruik van pop in de klas in en heb meer zelfvertrouwen bij mezelf wat het gebruik van de handpop betreft. Ik ben heel blij met de cursus en vond dat Helen het heel goed deed!

Fransiska
Leerkracht
Ik wil de pop inzetten tijdens workshops met en coachings van kinderen en volgde daarom deze cursus. Ik vond het heel leuk en leerrijk. Uniek! De drempel om echt te starten is weggenomen door de cursus. De filmpjes maken met enkel lichaamstaal was ideale instap voor mij. Ik kan mijn pop nu contact laten maken met de kinderen zonder woorden. Voor een groep kinderen gaan zitten en mijn pop een verhaal laten brengen. Met mijn pop kinderen inspireren! Helen, ik vind het helemaal top wat je doet! Wat je aanbiedt is echt uniek, fascinerend en verrijkend. Ik heb veel bewondering voor wat je doet. Je hebt mij geïnspireerd. Voor mij is deze cursus een gamechanger en mijlpaal, er is iets in gang gekomen bij mij. Hiermee wil ik verder. Het voelt juist en goed. Hiermee kom ik tot de essentie, mensen helpen groeien. Bedankt!

Patricia
Kindercoach