EEN NIEUWE START MET EEN HANDPOP: WIE, WAT EN HOE

4 TIPS DIE VERSCHIL MAKEN

Is jouw handpop vorig jaar wat vaker blijven liggen dan je had gewild of is hij zelfs helemaal van het toneel verdwenen?


Goed nieuws! Het nieuwe schooljaar is een uitgelezen moment om een nieuwe start te maken met een handpop in de klas of op de groep. Ik heb hier een aantal tips voor je die een verschil maken. Maar voordat je daarmee aan de slag gaat, maak het haalbaar en realistisch voor jezelf. In mijn Facebookgroep ga ik de komende weken extra aandacht besteden aan hoe realistisch je moet zijn om haalbare doelen met jouw handpop te stellen. Als je daar nieuwsgierig naar bent, sluit je aan bij de groep. Dat is alvast de eerste stap naar meer pop in je groep.


Hier heb ik nog vier tips voor je:


Reflectie:

Denk terug aan vorig jaar als je de handpop niet meer zo vaak gebruikte als je had gewild. Waar is het misgegaan? Wat waren je verwachtingen en op welk moment besloot je de pop niet meer te gebruiken? Denk erover na en besluit wat je anders zou willen doen.


Starten met een Handpop:

Werken met een handpop is fantastisch, maar het kan ook uitdagend zijn. We stellen vaak hoge eisen aan onszelf, maar wees ervan bewust dat kinderen vooral genieten van de aanwezigheid van de pop, ongeacht of alles perfect verloopt. Denk in contact maken en niet direct in activiteiten doen.


Weg met Perfectie:

Laat het idee van perfectie los en geef jezelf de ruimte om te oefenen. Jonge kinderen zijn een geweldig publiek voor een beginnende bespeler, dus maak gebruik van de mogelijkheid om te experimenteren en te groeien in je poppenspel. Zij doen niet moeilijk over een stuntelende pop, waarom zou jij er dan wel moeilijk over doen?


Wie, Wat en Hoe:

Stel jezelf drie belangrijke vragen: Wie is jouw pop? Wat wil je bereiken? Hoe ga je dat doen? Deze vragen helpen je om gerichter te werken met een handpop. Bepaal wie je pop is, wat je wilt bereiken en welke aanpak je gaat gebruiken.


Conclusie: Het nieuwe schooljaar is een uitgelezen moment om een frisse start te maken met een handpop. Reflecteer, laat perfectionisme los en wees bereid om te oefenen. Denk na over wie je pop is, wat je wilt bereiken en hoe je dat gaat doen.


Dank je wel voor je tijd en tot het volgende blog!

Helen Meurs

Hi, ik ben Helen, juf, handpopcoach, ontwikkelaar, trainer en creatief denker. Via dit blog deel ik nieuws, inzichten, ideetjes en artikelen rondom het werken met de handpop als pedagogisch hulpmiddel. Wil je daar niets van missen? Abonneer je op mijn malings en alles wat ik hier schrijf wordt automatisch in jouw digitale brievenbus afgeleverd.


Powered by